Слон | Επίδομα Θέρμανσης 2012 - 2013 



Slon.GR Logo
 Бриз 64 читать

Бесплатное ежемесячное издание «Бриз 64» теперь в электронной форме Читать БРИЗ 64
Архив газеты
Смотреть Русское ТВ онлайн!
FreeCurrencyRates.com





Юрист в Греции





Администратор сайта

26 Января 2013
 2 (+Вы) /840

Επίδομα Θέρμανσης 2012 - 2013

Επίδομα Θέρμανσης 2012 - 2013

Ξεκίνησε από την Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012 η καταβολή του επιδόματος θέρμανσης (0,28 ευρώ ανά λίτρο) στους δικαιούχους, οι οποίοι έχουν ήδη καταθέσει τα σχετικά παραστατικά στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΚΕΠΥΟ.

Όπως δήλωσε ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης, επικαλούμενος την ενημέρωση που είχε από τον γ.γ. Πληροφοριακών Συστημάτων Χάρη Θεοχάρη, από τη Δευτέρα 24-12-2012 θα πληρώνονται οι πρώτοι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης και ήδη περίπου 6,5 εκατ. ευρώ άρχισαν να πιστώνονται στους τραπεζικούς λογαριασμούς 50.000 δικαιούχων που υπέβαλαν αίτηση για το επίδομα και αγόρασαν πετρέλαιο θέρμανσης. Συνολικά, από τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί, εγκρίθηκαν οι 180.000 ενώ απορρίφθηκαν 40.000, οι οποίες δεν πληρούσαν τα κριτήρια που έχουν οριστεί από το υπουργείο Οικονομικών.

Εντός 20 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης στο Taxis θα καταβάλλεται το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης (0,28 ευρώ/λίτρο) στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων. Από την Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012 η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων έχει ενεργοποιήσει την ηλεκτρονική εφαρμογή στην ιστοσελίδα www.gsis.gr ούτως ώστε να υποβάλουν αιτήσεις όσοι καταναλώσουν εφέτος πετρέλαιο θέρμανσης.

Μπορείτε να υποβάλετε την αίτηση για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης, επιλέγοντας το link στο τέλος του άρθρου.

Το επίδομα χορηγείται για αγορές πετρελαίου θέρμανσης από 15 Οκτωβρίου 2012 μέχρι 30 Απριλίου 2013 μετά από σχετική αίτηση που μπορεί να γίνει μέχρι 30 Μαΐου 2013.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων για να ενταχθούν στο Μητρώο Δικαιούχων του επιδόματος θέρμανσης. Όσοι δεν έχουν κωδικούς για το TΑXISnet, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική αίτηση δηλώνουν τον ΑΦΜ και έναν αριθμό ειδοποίησης εκκαθαριστικού σημειώματος μιας εκ των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος της τελευταίας πενταετίας.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση και πληροφόρησή σας σχετικάμε το

Επίδομα Κατανάλωσης Πετρελαίου Θέρμανσης καλέστε στο τηλέφωνο: 210-480.3131.

Επισκεφθείτε την ηλεκτρονική εφαρμογή στο web site της Γ.Γ.Π.Σ:

www1.gsis.gr

Πρόσβαση στην εφαρμογή της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, έχουν  πλέον οι δικαιούχοι επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης, προκειμένου να υποβάλλουν τη σχετική αίτηση.
Όσοι δεν διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Γ.Γ.Π.Σ, μπορούν να συνδεθούν χρησιμοποιώντας ως Username τον ΑΦΜ τους και ως Password τον αριθμό ειδοποίησης ενός εκ των εκκαθαριστικών σημειωμάτων των τελευταίων πέντε ετών.
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στην πρώτη σελίδα της ΓΓΠΣ στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.gsis.gr , «Επίδομα Κατανάλωσης Πετρελαίου Θέρμανσης».

Διαβάστε αναλυτικά τον οδηγό που εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Πρόκειται για 23 ερωτήσεις και απαντήσεις για τους δικαιούχους του επιδόματος θέρμανσης, τα ποσά και τους όρους καταβολής του επιδόματος.
Αυτές είναι οι ακόλουθες:
1. Με τι κωδικούς εισερχόμαστε στην εφαρμογή Δικαιούχων η οποία ανοίγει επιλέγοντας τον σύνδεσμο «Αίτηση ένταξης στο Μητρώο Δικαιούχων του Επιδόματος Κατανάλωσης Πετρελαίου Θέρμανσης»;
- Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Γ.Γ.Π.Σ. συνδέονται, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet, ανεξάρτητα αν έχουν λάβει κλειδάριθμο ή όχι.
- Οι χρήστες που δε διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, θα ταυτοποιούνται εναλλακτικά δίνοντας ΑΦΜ και αριθμό ειδοποίησης κάποιας εκ των τελευταίων 5 εκκαθαρίσεων Δήλωσης Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων.
Εάν δε θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης σας και τυχαίνει το όνομα χρήστη σας να ταυτίζεται με τον ΑΦΜ σας, τότε δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης. Για αυτό θα πρέπει να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασης σας μέσω των σχετικών διαδικασιών.
Επιπλέον, η αίτηση θα μπορεί να υποβληθεί μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας με το κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών (HELP DESK /CALL CENTER) της Γ.Γ.Π.Σ. Στην περίπτωση αυτή η είσοδος του χρήστη θα γίνεται επίσης καταχωρώντας τον ΑΦΜ και τον αριθμό ειδοποίησης κάποιας εκ των τελευταίων 5 εκκαθαρίσεων Φόρου Εισοδήματος, ενώ θα καταγράφεται και το όνομα του χειριστή που συμπληρώνει το αίτημα. Η δυνατότητα αυτή δε θα προσφέρεται για διαχειριστές – εκπροσώπους.
2. Είμαι πιστοποιημένος χρήστης των υπηρεσιών TAXISnet αλλά έχω ξεχάσει τους κωδικούς πρόσβασης. Θα πρέπει να κάνω επανεγγραφή ή μπορώ να κάνω την αίτηση χρησιμοποιώντας τον ΑΦΜ μου και τον αριθμό ειδοποίησης;
Μπορείτε να συνδεθείτε χρησιμοποιώντας τον ΑΦΜ και τον αριθμό ειδοποίησης κάποιας εκ των τελευταίων 5 εκκαθαρίσεων Φόρου Εισοδήματος. Ωστόσο συνιστάται να ζητήστε και ανακτήστε ξανά τους κωδικούς σας στο TAXISNET. Εάν χρειαστείτε βοήθεια σε αυτό, καλέστε την γραμμή υποστήριξης του κέντρου εξυπηρέτησης (HELP DESK / CALL CENTER) της Γ.Γ.Π.Σ.
3. Ποιες διαδικτυακές εφαρμογές θα χρησιμοποιήσω για την εξυπηρέτηση του Επιδόματος Πετρελαίου (Ε.Κ.Π.Θ);
Εφαρμογή Υποβολής/Τροποποίησης Αίτησης Ένταξης στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης συγκεκριμένου έτους
- Εφαρμογή Διαχειριστών – Εκπροσώπων για συμπλήρωση στοιχείων ενοίκων και χιλιοστών θέρμανσης.
4. Ποια δυνατότητα δίνει στο χρήστη, η εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης μιας Πολυκατοικίας;
Η Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας απευθύνεται στους διαχειριστές των πολυκατοικιών ή σε εκπροσώπους κτισμάτων όπου υπάρχουν περισσότερες από μία κατοικίες (ολιγοκατοικίες) και για τις οποίες υπάρχει κοινή προμήθεια και κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης. Με την εφαρμογή αυτή, ο διαχειριστής-εκπρόσωπος εισάγει τα διαμερίσματα της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τη συμμετοχή κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης σε χιλιοστά. Επίσης ο Διαχειριστής μπορεί να ενημερώνει τα στοιχεία σε περίπτωση αλλαγής ενοίκων (μετακομίσεις κλπ).
5. Με ποιο τρόπο θα διεκπεραιώνεται η διαδικασία για το Επίδομα Κατανάλωσης Πετρελαίου Θέρμανσης (Ε.Κ.Π.Θ.);
Η διαδικασία θα διεκπεραιώνεται πλήρως μέσω διαδικτύου και θα καλύπτει όλους τους πολίτες, ανεξάρτητα αν είναι ή όχι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών TAXISNET της Γ.Γ.Π.Σ.. Στη διαδικασία εμπλέκονται οι πολίτες που είναι δικαιούχοι του επιδόματος, καθώς και οι διαχειριστές – εκπρόσωποι πολυκατοικιών και ολιγοκατοικιών με κοινή κατανάλωση πετρελαίου.

6. Είμαι Διαχειριστής. Ποιοι είναι οι δικαιούχοι από κάθε πολυκατοικία για το Επίδομα Κατανάλωσης Πετρελαίου Θέρμανσης (Ε.Κ.Π.Θ.);
Προσοχή! Αναμένεται η έκδοση σχετικής απόφασης (ΠΟΛ) που θα αναρτηθεί στον διαδικτυακό κόμβο της Γ.Γ.Π.Σ. και θα προβλέπει τους δικαιούχους.
Ωστόσο διευκρινίζεται πως ο Διαχειριστής δε χρειάζεται να γνωρίζει ποιοι είναι οι δικαιούχοι του Επιδόματος. Οφείλει να εισάγει και να επικαιροποιεί, όποτε χρειάζεται, την εικόνα των ενοίκων.
7. Είμαι διαχειριστής και αφού εισάγω τον αριθμό της κοινόχρηστης παροχής ρεύματος εμφανίζεται μήνυμα ότι δεν υπάρχει. Τι να κάνω;

Αρχικά θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι εισάγετε ορθά τον αριθμό, ο οποίος αποτελείται από 9 ψηφία. Αν είστε βέβαιοι ότι εισάγετε σωστά τον αριθμό επικοινωνήστε με το call center.

8. Είμαι διαχειριστής. Τι πρέπει να ζητήσω από τους κατοίκους της πολυκατοικίας μου για να συμπληρώσω την απαιτούμενη ηλεκτρονική φόρμα;

Για κάθε διαμέρισμα, θα χρειαστείτε τα παρακάτω στοιχεία:

- Αριθμό Διαμερίσματος (προαιρετικά)

- Ονοματεπώνυμο

- Όροφο

- Χιλιοστά Συμμετοχής στις Δαπάνες Θέρμανσης

9. Είμαι διαχειριστής και κάποια διαμερίσματα είναι μονίμως κλειστά. Πρέπει να δηλωθούν τα χιλιοστά τους στη Φόρμα Κατανομής Ενοίκων Πολυκατοικίας ή όχι;

Ναι, είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά – κλειστά – ανήκοντα και σε φυσικά πρόσωπα και σε νομικά πρόσωπα).

10. Είμαι διαχειριστής, αλλά δεν έχουμε κοινόχρηστο μετρητή ΔΕΗ (ρολόι ΔΕΗ) στην πολυκατοικία. Ποιο ρολόι ΔΕΗ πρέπει να δηλώσω σαν κοινόχρηστο;

Δηλώστε το δικό σας (ως διαχειριστή/εκπροσώπου) ρολόι ΔΕΗ, ή εναλλακτικά συμφωνήστε σε ένα ρολόι (αρ. παροχής ΔΕΗ) που θα έχετε συμφωνήσει με όλους τους ενοίκους της πολυκατοικίας σας.

11. Είμαι ο νέος διαχειριστής και η δήλωση των χιλιοστών θέρμανσης (από τον προηγούμενο διαχειριστή) είναι σε εκκρεμότητα (έχει κενά που χρειάζονται συμπλήρωση). Τι ενέργειες πρέπει να κάνω για την εκκρεμότητα μας αυτή;

Πρέπει άμεσα ο προηγούμενος διαχειριστής να κάνει τροποποίηση των Στοιχείων Διαχειριστή, ορίζοντας ΕΣΑΣ ως ΕΠΟΜΕΝΟ (ΑΦΜ και Ονοματεπώνυμο Διαχειριστή). Η λειτουργία αυτή θα είναι διαθέσιμη στην αμέσως επόμενη έκδοση της εφαρμογής Διαχειριστή.

12. Είμαι ο νέος διαχειριστής και η πληρωμή των επιδομάτων των ενοίκων μας είναι σε εκκρεμότητα, ενώ η δήλωση των χιλιοστών θέρμανσης είναι σωστή και πλήρης (από τον προηγούμενο διαχειριστή). Τι ενέργειες πρέπει να κάνω για την εκκρεμότητα μας αυτή;

Τίποτα, από τη στιγμή που το πετρέλαιο το έχετε προμηθευτεί με τον προηγούμενο διαχειριστή.

13. Έλαβα ένα e-mail «Ο Διαχειριστής άλλαξε τα χιλιοστά θέρμανσης του διαμερίσματός σας», αλλά εγώ τα είχα εισάγει τα σωστά; Τι πρέπει να κάνω για να το διορθώσω;

Θα πρέπει να συνεννοηθείτε με τον διαχειριστή, να συμφωνήσετε ποιος έχει δίκιο και αν χρειάζεται να γίνει η κατάλληλη διόρθωση από τον διαχειριστή.

14. Έχουμε ήδη αποκτήσει «κεντρικό» ΑΦΜ πολυκατοικίας από τη ΔΟΥ. Που τον δηλώνουμε;

Σε αυτή τη διαχειριστική περίοδο ο ΑΦΜ Πολυκατοικίας δεν συμμετέχει στη τρέχουσα έκδοση της εφαρμογής Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης, θα πρέπει να ενημερωθεί ο προμηθευτής πετρελαίου θέρμανσης ώστε το τιμολόγιο να εκδοθεί στον ΑΦΜ του Διαχειριστή/Εκπροσώπου.

15. O προμηθευτής πετρελαίου δεν μου έδωσε στοιχεία για να υποβάλλω αίτηση χορήγησης επιδόματος. Τι κάνω;

Ο προμηθευτής πετρελαίου δε δίνει κάτι που χρειάζεται για την υποβολή αίτησης. Κάθε αγορά πετρελαίου υποβάλλεται από τον προμηθευτή στη ΓΓΠΣ μαζί με τον ΑΦΜ σας (ή του διαχειριστή-εκπροσώπου αν πρόκειται για πολυκατοικία) και τον αριθμό παροχής της ΔΕΗ (ή τον κοινόχρηστο αν πρόκειται για πολυκατοικία). Αυτό που πρέπει να προσέξετε είναι η ορθή αναγραφή των στοιχείων αυτών στα παραστατικά του προμηθευτή για να εξασφαλιστεί η ορθή υποβολή τους στη ΓΓΠΣ.

16. Έχουμε ήδη εφοδιαστεί με πετρέλαιο από τον περασμένο Απρίλιο (τιμολόγιο 03/04/2012 ) και έχουμε υποψήφιους δικαιούχους στην πολυκατοικία μας. Τι κάνουμε;

Τα επιδόματα δικαιούχων ισχύουν μόνο για προμήθειες της τρέχουσας διαχειριστικής περιόδου (15/10/2012-30/04/2013). Επίδομα θα δοθεί μόνο για τις προμήθειες αυτής της περιόδου.

17. Έχουμε ήδη εφοδιαστεί με πετρέλαιο από τον περασμένο Μάρτιο (π.χ. τιμολόγιο 03/03/2012), το οποίο όμως έχει καταναλωθεί κατά το 1/2 της ποσότητάς του (έχουν ήδη καταναλωθεί 1000 από τα 2000 lt), ενώ έχουμε υποψηφίους δικαιούχους στην πολυκατοικία μας. Τι κάνουμε;

Τα επιδόματα δικαιούχων ισχύουν μόνο για προμήθειες της τρέχουσας διαχειριστικής περιόδου (15/10/2012-30/04/2013). Επίδομα θα δοθεί μόνο για τις προμήθειες αυτής της περιόδου.

18. Είμαστε μια διπλοκατοικία, όπου κάθε κατοικία έχει δικό της καυστήρα; Πρέπει να τη δηλώσουμε σαν πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;

Εάν προμηθεύεστε χωριστά πετρέλαιο θέρμανσης, τότε κάνετε χωριστή αίτηση ως κάτοικοι μονοκατοικίας, χωρίς να δημιουργήσετε κάποια πολυκατοικία. Αν προμηθεύεστε κοινό πετρέλαιο (κοινή δεξαμενή), τότε θα πρέπει ένας από εσάς να δημιουργήσει μια πολυκατοικία ως εκπρόσωπος και να εισάγει τα δύο διαμερίσματά σας.

19. Είμαστε ένα κτήριο με 4 κατοικίες, όπου οι κατοικίες ανά δύο έχουν κοινό καυστήρα; Πώς πρέπει να δηλώσουμε το κτήριο;

Για κάθε ζευγάρι κατοικιών με κοινό καυστήρα θα οριστεί ένα εκπρόσωπος, ο οποίος θα δημιουργήσει μια πολυκατοικία με τα δύο διαμερίσματα που έχουν τον κοινό καυστήρα. Οπότε τελικά θα δημιουργηθούν δύο ολιγοκατοικίες, με ξεχωριστό εκπρόσωπο.

20. Είμαστε μια διπλοκατοικία με κοινό καυστήρα. Το κόστος του πετρελαίου θέρμανσης το μοιραζόμαστε ανάλογα με την κατανάλωση του καθενός, ενώ δεν υπάρχουν χιλιοστά θέρμανσης. Πώς θα συμπληρώσω τα χιλιοστά θέρμανσης στον πίνακα;

Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μια κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Ενδεικτικά μπορείτε να μοιράσετε ισότιμα τα χιλιοστά (500 και 500) ή με βάση τις πληρωμές των προηγούμενων ετών να προσδιορίσετε μια αναλογία (π.χ. 60% με 40%) οπότε ανάλογα να προσδιορίσετε τα χιλιοστά (π.χ. 600 – 400).

21. Είμαστε μια πολυκατοικία με κοινό καυστήρα που όμως δεν υπάρχουν χιλιοστά θέρμανσης, καθώς μοιραζόμαστε το κόστος με άλλους τρόπους. Πώς θα συμπληρώσω τα χιλιοστά θέρμανσης στον πίνακα;

Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μια κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Ενδεικτικά μπορείτε να μοιράσετε ισότιμα τα χιλιοστά, ή με βάση τις πληρωμές των προηγούμενων ετών να προσδιορίσετε μια αναλογία, οπότε ανάλογα να προσδιορίσετε τα χιλιοστά.

22. Ποια δικαιολογητικά απαιτούνται για την υποβολή της αίτησης ;

Ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου του αιτούντος

- Το Ονοματεπώνυμο

- Ο αριθμός τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ) που επιθυμεί να πιστωθεί το ποσό και το ονοματεπώνυμο του πρώτου δικαιούχου του λογαριασμού

- Ο αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος της κύριας κατοικίας

- Αν η κατοικία είναι ενοικιαζόμενη ή δωρεάν παραχωρούμενη πρέπει να γνωρίζετε τον ΑΦΜ του ιδιοκτήτη

- Ο όροφος

- Τα τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων

- Η ένδειξη αν πρόκειται για πολυκατοικία

- Η υποχρέωση ή όχι υποβολής Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος (άρθρο 61 ΚΦΕ) του αιτούντος

- Τα στοιχεία επικοινωνίας του (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμός σταθερού και κινητού τηλεφώνου.

23. Η ερώτησή μου δεν υπάρχει στις Συχνές-Ερωτήσεις. Τι να κάνω;

Αν δεν είστε εγγεγραμμένος χρήστης μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσω της φόρμας υποβολής αιτήματος https://www1.gsis.gr/inquiry/newInquiry.htm



система комментирования CACKLE


Последние комментарии
повышение квалификации