Слон | Myrό Gallery παρουσιάζει την έκθεση «Αναζητήσεις: Παραμυθιές & Μαγγανείες» 



Slon.GR Logo
 Бриз 64 читать

Бесплатное ежемесячное издание «Бриз 64» теперь в электронной форме Читать БРИЗ 64
Архив газеты
Смотреть Русское ТВ онлайн!
FreeCurrencyRates.com





Юрист в Греции





сайт www.myro.gr

29 Мая 2015
 3 (+Вы) /496

Myrό Gallery παρουσιάζει την έκθεση «Αναζητήσεις: Παραμυθιές & Μαγγανείες»

Myrό Gallery παρουσιάζει την έκθεση «Αναζητήσεις: Παραμυθιές & Μαγγανείες»

Myrό Gallery παρουσιάζει την έκθεση «Αναζητήσεις: Παραμυθιές & Μαγγανείες» που αποτελεί προϊόν συνεργασίας των ζωγράφων Χριστίνας Ζυγούρη, και Κωνσταντίνου Μεννή με τον επιμελητή Πάρη Καπράλο.

Διάρκεια έκθεσης 7 Μαΐου – 6 Ιουνίου. Στο σημείωμα του, ο επιμελητής αναφέρει: «Με αυτή την συνέκθεση προσκαλούμε τον επισκέπτη να δει τρεις πλευρές του ζητήματος των υπαρξιακών αναζητήσεων μέσα από την διερεύνηση του κάθε καλλιτέχνη. Ο Οδυσσέας Τοσουνίδης ξεκινά στην «Αναζήτηση» αδιαμεσολάβητα και με εφαλτήριο τα στοιχεία του σύμπαντος: την ύλη-πέτρα, και την ψυχή. Ο Κωνσταντίνος Μεννής μας διηγείται το παραμύθι του κόσμου μέσα από το δίπολο Φύση – Άνθρωπος, στην σειρά του «Παραμυθιές». Στο έργο της  Χριστίνας Ζυγούρη ο άνθρωπος ενηλικιώθηκε, κράτησε όμως την συμπαντική αφήγηση και την διέστρεψε, με αποτέλεσμα αντί της λύτρωσης και της ελευθερίας, που θα ήταν το προσδοκώμενο, την δέσμευση και την ένταξη στην δεισιδαιμονία. Κατόπιν έρευνας για την συμβολή των προλήψεων στο κοινωνικό σύνολο στην Ελλάδα σήμερα, οδηγήθηκε στην ανάπτυξη ενός project με τίτλο “Κουνήσου από την θέση σου” που σχολιάζει κάποτε με σουρρεαλιστική διάθεση και πάντα με κριτικό πνεύμα την άρνηση της λογικής που επικρατεί στις προσωπικές αντιλήψεις.

Η Myrό Gallery φιλοξενεί στον χώρο της Βιτρίνας της την έκθεση του γλυπτού "Κένταυρος Χείρων"

του Γκέλα Κεσίδη. 

Ο κένταυρος Χείρων, γιος του Κρόνου και της νύμφης Φιλύρας είναι μια σημαντική μορφή της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας. Θεραπευτής ενόσω η θνητότητα κάθε ανθρώπου δεν μπορούσε να σηκώσει με αξιοπρέπεια την ιδιότητα, και κατά καιρούς φορέας των υπόλοιπων φυσικών επιστημών του αρχαίου κόσμου, μέγας διδάσκαλος των ηρώων  και υβριδική μορφή, όπως όλοι οι κένταυροι και τα άλλα χιμαιρικά πλάσματα του Μύθου. Διακριτικό χαρακτηριστικό του η προαιώνια σοφία. Γνωστός σε όλους ως ο Δάσκαλος του Αχιλλέα. Ιάσων, Ασκληπιός, Μαχάων ήταν μαθητές του σύμφωνα με άλλους μύθους. Ο Χείρων είναι το αρχετύπο που αιτιολογεί την γνώση του κόσμου και του τρόπου που λειτουργεί από τους μεγάλους Ήρωες, ανθρώπους μυθικούς στον αρχαιοελληνικό κόσμο όχι μονάχα για τα υπεράνθρωπα κατορθώματα του αλλά και για την μαγική γνώση του. Μια γνώση που ήλθε από τους θεούς, αφού ήταν γιος του Κρόνου, και χρησιμοποιήθηκε από τον Ηρακλή για την ολοκλήρωση των άθλων του ή από τον Προμηθέα για τη διεύρυνση της ανθρώπινης γνώσης.

Ο Γκέλας Κεσίδης συνδιαλέγεται με τον αρχαιοελληνικό μύθο και απεικονίζει την φυσιογνωμία που γλίτωσε την ανθρωπότητα από τον ζόφο της αγνωσίας όχι με την θεϊκή παρέμβαση του αλλά με τις διδαχές του, δίνοντας γνώση στους ανθρώπους ώστε να τα βγάζουν πέρα, αντί για ευλογίες/φώτιση που τους μοίραζαν οι υπόλοιποι Θεοί. 

Ο Οδυσσέας Τοσουνίδης αναφέρει σε σχετικό statement: «Παρατηρώντας την ίδια την ζωή, την κίνηση της, τα χρώματα της, την γένεση και τον θάνατο. Αυτά τα πράγματα απασχολούν την δουλειά μου, και με βάση αυτών προσπαθώ και αναζητώ την φόρμα την γραμμή  και τον όγκο μέσα στο υλικό μου, το οποίο κυρίως είναι η πέτρα. Της περισσότερες φορές η ίδια η πέτρα μου δείχνει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσω κάπως έτσι ξεκινάει η διαδικασία της δημιουργίας . Η γέννα ο τοκετός που είναι η ουσία της τέχνης δεν αναφέρετε στην τεχνική η στον γλύπτη αλλά σε αυτό που δημιουργείται πίσω από αυτά, σε αυτό που γεννιέται και αναδύεται. Δημιουργώντας το έργα μου το  μυαλό μου απασχολούν διάφορα θέματα το ποιο σημαντικό από αυτά  είναι η ίδια η ζωή δηλαδή το φως αν δεν υπήρχε το φως δεν θα υπήρχε και η ζωή Παίρνοντας την φράση του Καζαντζάκη ότι ερχόμαστε από μια σκοτεινή άβυσσο και καταλήγουμε πάλι σε μια σκοτεινή άβυσσο και το ενδιάμεσο φωτεινό σημείο το ονομάζομε ζωή συνδέετε πολύ με κάποια από τα έργα μου. Για παράδειγμα η σειρά με της μήτρες μου βγάζουν ένα μυστήριο μια πορεία φωτός, μια κατάσταση που δεν έχει τέλος αυτή η πορεία προς την άλλη πλευρά, αυτό το άγνωστο που θα συναντήσουμε».


Σε καλλιτεχνική δήλωση της, η Χριστίνα Ζυγούρη αναφέρει: «Από τον αρχαίο έως τον σύγχρονο  άνθρωπο, οι δεισιδαιμονίες και οι προλήψεις, είναι αναπόσπαστα στοιχεία της ζωής του. Ότι δεν καταλαβαίνουμε, ή δεν μπορούμε να εξηγήσουμε με τις γνώσεις που έχουμε, το φοβόμαστε. Επιστρατεύονται λοιπόν καρποί, ορυκτά, οστά κ.α. για την προστασία του ανθρώπου «από το κακό», δίνονται ανύπαρκτες ιδιότητες σε στοιχεία της φύσης κλπ. Το project αυτό, αποτελεί μια εξερεύνηση στον σκοτεινό κόσμο των δεισιδαιμονιών και των προλήψεων, είναι όμως επίσης, ένας τρόπος να διαπιστώσει κανείς, πόσο όλα αυτά, έστω υποσυνείδητα τον επηρεάζουν και σε ποιό βαθμό. Με αφορμή την καθημερινότητα και μετά από σχετική έρευνα, γεννήθηκε το project «κουνήσου απ΄ τη θέση σου»

Ο Κωνσταντίνος Μεννής, μεταξύ άλλων δήλωσε «Τα παραμύθια του τόπου μου, κατάλοιπα αρχαίων παραδόσεων της Ελλάδας, κυριάρχησαν στην σκέψη μου, και αναζήτησαν στον χρωστήρα μου την έκφραση τους.
Στον τόπο μου, την Χίο, οι βεγγέρες ήταν πάντοτε γεμάτες από τις “Αγελούδες” ή “καλες κυραδες” όπως τις λέμε επίσης στο νησί.
Πρόκειται για νεραιδες που κάθονται κάτω από την κατω από “κουντουρουδιά”, τις χαρουπιές δηλαδή, μέσα στα δάση την νύχτα, ή κοντά σε πηγές, και απαντούν όσους περπατούν την νύχτα στο δάσος. Μιλούν με τους νυχτερινους επισκεπτες για να αντιληφθούν αν είναι καλοί άνθρωποι.
Τους καθίζουν στην συντροφιά τους και τους ξαποστέλνουν με μιαν ευχή. Τους κακούς ανθρώπους τους χορεύουν μέχρι τελικής πτώσης, τους παίρνουν το μυαλό, τους αφήνουν αλαφροΐσκιωτους και άλαλους, όπως στην Αρχαία Ελλάδα οι τρεις Μοίρες, Λάχεσις, Κλωθώ και Άτροπος. Η σχέση του ανθρωπου με την Φύση και το Σύμπαν μέσα απο την πλούσια παράδοση της Ελλάδας και την ιδιάζουσα σχέση του τόπου μου με την μυθωδία εκφράζεται μέσα από την σειρά έργων μου “Παραμυθιές”».

Myrό Gallery, Κεντρική  Αίθουσα – Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου
Διάρκεια: 7 Μαΐου – 6 Ιουνίου 2015
Ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00

και Σάββατο 11.00 – 15.00.

Επίσης δέχεται επισκέψεις κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης (2310269187) Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη, σε όλη τη διάρκεια των εκθέσεων της.
Πληροφορίες: www.myro.gr

 

 



система комментирования CACKLE


Последние комментарии
повышение квалификации