Слон | 2016 αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 27 Μαρτίου. Γιατί αλλάζει η ώρα 



Slon.GR Logo
 Бриз 64 читать

Бесплатное ежемесячное издание «Бриз 64» теперь в электронной форме Читать БРИЗ 64
Архив газеты
Смотреть Русское ТВ онлайн!
FreeCurrencyRates.com





Юрист в Греции





Администратор сайта

26 Марта 2016
 1 (+Вы) /536

2016 αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 27 Μαρτίου. Γιατί αλλάζει η ώρα

2016 αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 27 Μαρτίου. Γιατί αλλάζει η ώρα

Αν πολλοί από εσάς αναρωτιέστε πότε αλλάζει η ώρα, είναι καιρός να μάθετε ένα απλό κολπάκι, ώστε να απαλλαγείτε από αυτόν τον πονοκέφαλο μια και καλή!

Χειμερινή αλλαγή ώρας

Η ώρα λοιπόν για το χειμώνα, αλλάζει ΠΑΝΤΑ την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου. Για την ακρίβεια, το βράδυ του τελευταίου Σαββάτου, όταν θα περάσει τις 12 το βράδυ (άρα είναι Κυριακή), όταν φτάσουμε 04:00 ξημερώματα, γυρνάμε το ρολόι μας μία ώρα πίσω, το κάνουμε 03:00.
Αυτό για τη χειμερινή αλλαγή ώρας συμβαίνει πάντα έτσι κάθε χρόνο, να θυμάστε: τελευταία Κυριακή του Οκτώβρη.

2016 αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 30 Οκτωβρίου

2017 αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 29 Οκτωβρίου                                     

2018 αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 28 Οκτωβρίου και πάει λέγοντας.

Θερινή αλλαγή ώρας

Αντίστοιχα πράγματα ισχύουν και για τη θερινή αλλαγή ώρας, αλλά λίγο διαφορετικά, ως εξής: την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, πάλι Σάββατο περασμένες 12 μεσάνυχτα (ξημερώματα Κυριακής δηλαδή), όταν το ρολόι μας δείξει 03:00, το γυρνάμε μία ώρα μπροστά ώστε να δείξει 04:00.
Ενδεικτικές προσεχείς θερινές αλλαγές ώρας:

  • 2016 αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 27 Μαρτίου
  • 2017 αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 26 Μαρτίου
  • 2018 αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 25 Μαρτίου και πάει λέγοντας και εδώ.

Να τα θυμάστε και θα είστε μια χαρά!

Όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε ότι η ώρα αλλάζει δυο φορές το χρόνο. Μάλιστα συχνά διαμαρτυρόμαστε για την μια χαμένη ώρα ύπνου το Μάρτιο με την εφαρμογή του μέτρου της θερινής ώρας.

Χωρίζουμε την ώρα σε θερινή η οποία ισχύει κατά τους θερινούς μήνες, δηλαδή από τέλη Μαρτίου μέχρι τέλη Οκτωβρίου και σε χειμερινή που ισχύει την υπόλοιπη περίοδο. Ποια από τις δύο όμως είναι η "κανονική" ώρα και γιατί κάνουμε όλη αυτή τη διαδικασία; 

Καταρχήν να πούμε ότι η "σωστή", ή καλύτερα η ηλιακή ώρα είναι η χειμερινή. Η θερινή ώρα δεν είναι τίποτε άλλο, παρά ένας έξυπνος τρόπος που σκέφτηκε ο άνθρωπος για να εξοικονομεί ενέργεια!
Στην Ελλάδα, όπως και στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το μέτρο αλλαγής της ώρας εφαρμόζεται ανελλιπώς από το 1975, καθώς κάποιες προσπάθειες που είχαν γίνει νωρίτερα δεν είχαν μόνιμο αποτέλεσμα.

Πως όμως ξεκίνησαν όλα αυτά και πως επιτυγχάνεται η εξοικονόμηση ενέργειας; Ποιος πρότεινε την θερινή ώρα;

Η "ιδέα" αυτή ξεκινά πολλά χρόνια πίσω. Πρώτος ο Βενιαμίν Φραγκλίνος το 1784 παρακαλώ(!), αν και δεν μίλησε για αλλαγή ώρας, πρότεινε, με ανώνυμη επιστολή του σε εφημερίδα του Παρισιού, να ξυπνούν όλοι μια ώρα νωρίτερα τους θερινούς μήνες.

Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν ενέργεια (και συνεπώς να κάνουν οικονομία) καθώς θα έκαιγαν λιγότερα κεριά(!) εκμεταλλευόμενοι το φυσικό φως. Μάλιστα υπολόγισε και το οικονομικό όφελος που θα προέκυπτε από μια τέτοια κίνηση!
Το μέτρο της θερινής ώρας, όμως, με τη μορφή που εφαρμόζεται σήμερα οφείλεται στο Νεοζηλανδό εντομολόγο και αστρονόμο Τζορτζ Χάντσον, ο οποίος πρότεινε με άρθρο του το 1895 να αλλάζουμε τα ρολόγια μας το καλοκαίρι κατά 2 ώρες!
Ωστόσο, πολλές φορές η πρωτιά αποδίδεται λανθασμένα στο Βρετανό ερευνητή Γουίλιαμ Γουίλετ, ο οποίος πρότεινε με άρθρο του που δημοσιεύτηκε το 1907, να αλλάζουμε τα ρολόγια μας κατά 80 λεπτά της ώρας.

Τι κερδίζουμε αλλάζοντας την ώρα

Η ιδέα πίσω από το μέτρο της θερινής ώρας είναι ότι γυρίζοντας τα ρολόγια μας μια ώρα μπροστά τους καλοκαιρινούς μήνες κερδίζουμε μια ώρα παραπάνω ηλιακό φως κάθε μέρα και συνεπώς εξοικονομούμε μεγάλα ποσά ενέργειας! Αν τα βάλουμε κάτω, μπορούμε να υπολογίσουμε εύκολα ότι κατά τους επτά μήνες που διαρκεί συνολικά το μέτρο της θερινής ώρας, εξοικονομούμε μέχρι και 210 ώρες ηλεκτρικής ενέργειας, απλώς εκμεταλλευόμενοι τον ήλιο!

 Σκεφτείτε: 7 μήνες x 30 μέρες x 1 ώρα/ημέρα = 210 ώρες!

Βέβαια το μέτρο αυτό δεν έχει μεγάλη χρησιμότητα σε κάποιες περιοχές, όπως για παράδειγμα γύρω από τους πόλους ή κοντά στον Ισημερινό.
Συγκεκριμένα, στις περιοχές κοντά στο Βόρειο και το Νότιο πόλο όπου λόγω του γεωγραφικού πλάτους των περιοχών αυτών η ανατολή και η δύση του ήλιου διαφοροποιούνται σημαντικά στη διάρκεια του έτους, η αλλαγή κατά μία ώρα θα είχε ελάχιστη επίδραση. Αντίστοιχα, σε περιοχές γύρω από τον Ισημερινό η διαφοροποίηση του ηλιακού φωτός μέσα στο έτος είναι μικρή, με αποτέλεσμα και πάλι η αλλαγή ώρας να μην έχει νόημα.

Ημέρες ή ακόμα και εβδομάδες χρειάζονται πολλοί άνθρωποι για να συνηθίσουν την αλλαγή της ώρας, γεγονός που τους ταλαιπωρεί κάθε φθινόπωρο και άνοιξη. Το βασικό πρόβλημα είναι ο ύπνος, γι’ αυτό θα πρέπει να δημιουργήσετε τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να ξεκουραστείτε. Ο νυχτερινός ύπνος πρέπει να είναι τουλάχιστον επτάμισι ώρες. Πριν πάτε στο κρεβάτι, φροντίστε η κρεβατοκάμαρά σας να είναι χώρος ηρεμίας. Χαμηλός φωτισμός, όχι ακαταστασία και κρεβάτι έτσι στρωμένο ώστε να σας καλεί να χωθείτε κάτω από τα σκεπάσματα είναι βασικές προϋποθέσεις για ένα σωστό ύπνο. Ένα ελαφρύ άρωμα λεβάντας στο χώρο θα βοηθήσει να χαλαρώσετε. Αφότου ξαπλώσετε, βεβαιωθείτε ότι ο χώρος είναι τελείως σκοτεινός. Έστω και λίγο φως, ακόμα κι αν είναι αυτό από την οθόνη της τηλεόρασης, που νομίζετε πως σας νανουρίζει, περνά μέσα από τα κλειστά σας βλέφαρα και δεν σας αφήνει να κοιμηθείτε. Προτιμήστε να έχετε βαριές κουρτίνες στα παράθυρα, ώστε να μην μπαίνει φως από το δρόμο. Φροντίστε να πέφτετε στο κρεβάτι την ίδια ώρα κάθε μέρα. Αυτό θα βοηθήσει πολύ το βιολογικό σας ρολόι να λειτουργεί κανονικά. Αν τώρα δεν σας παίρνει ο ύπνος, ύστερα από περίπου είκοσι λεπτά καλά θα κάνετε να σηκωθείτε και να ασχοληθείτε με κάτι άλλο. Η αδυναμία να κοιμηθείτε θα σας εκνευρίσει, παρά θα έχει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.

Αν είστε από αυτούς που κοιμούνται λίγες ώρες και θέλετε να τις αυξήσετε, αυξήστε την κούρασή σας στη διάρκεια της ημέρας. Απογευματικό κολύμπι ή τρέξιμο θα βοηθήσει ώστε να κοιμηθείτε νωρίτερα και καλύτερα. Αντικαταστήστε τη βραδινή τηλεθέαση με ακρόαση απαλής μουσικής. Κι αυτό θα βοηθήσει. Τέλος, συνδυασμός μαγνησίου και καλίου θα συμβάλουν στον καλό ύπνο.

 



система комментирования CACKLE


Последние комментарии
повышение квалификации